Inför GIK-Stenungssund

Hemmamatch mot Stenungssund och tillika GIK:s första match i andra rundan av Hockeytvåan Södra A. Var första rundan till belåtenhet?

— Både ja och nej. Vi gör ett par bra prestationer och några mindre bra. Det är starkt att ta med sig poäng i de matcherna.

Robin Adamsson verkar försiktigt nöjd med säsongen hittills och i eftermiddag väntar som sagt var Stenungssund,

— Vi har haft en jättebra träningsvecka. Det kommer att bli en tight match, de har också steppat upp den sista tiden. Men vi känner oss förberedda, säger Christopher Hamell.

Truppen är för närvarande helt komplett och tränarna kan ställa vilket lag de vill på isen. Det gäller även målvaktstränaren Mattias Johansson som har två kompetenta målvakter att välja på,

— Bägge två har visat att de är kapabla och väl det. Det ser bra ut, intygar Mattias.

— De visar att de vill stå båda två och det är jättebra. Det är en trygghet för spelarna.

Stämningen i truppen är positiv, men det märks att laget tävlar om platser i spelfemmorna.

— Det känns att det börjar bli lite irritation på träningarna, på rätt sätt, förklarar Mattias.

— Vi hoppas på mycket publik i eftermiddag. Det betyder mycket för grabbarna och för föreningen, avslutar Robin.

Och när skribenten ställde frågan om tränarna tror att det ser ut i början av april fick han motfrågan: Hur tror DU att det går?

På vilket han ärligt svarar att det är första gången på åren i Hockeytvåan som det känns till 100% som att det kanske kan bli Hockeyettan nästa säsong.

Publicerades 2021-10-31