Inför GIK-Surahammar

Nu går det i ett – tre matcher i veckan och sanningens minut närmar sig!

Skribenten som nu börjar närma sig slutet på sin sjätte säsong med laget, konstaterar att stämningen i slutet på någon av de kvalfyllda säsongerna aldrig har varit så god. Inga sura miner syns i korridoren på ÅVA, däremot blickar av sammanbiten beslutsamhet. Eller som lagets kapten sa med glimten i ögat: ”I morgon blir det tre poäng, och mot Grums fixar vi målskillnaden”.

Skribenten är imponerad av att laget har varit så bra som just ett lag under en säsong med synnerligen blandade resultat. Tänk bara på alla retfulla uddamålsförluster, då är det lätt att börja hänga läpp och försöka hitta syndabockar. I stället har de dragit sig tillbaks och analyserat läget, gjort om och gjort rätt, och kommit tillbaks starkare. Det har tagit tid, men nu i säsongens elfte timme ser vi åtskilliga bevis på att de hittat rätt och division ett-hockey i ÅVA till hösten är en realistisk tanke.

Men ingen kedja är starkare än den svagaste länken och GIK behöver hjälp av en sjätte och helst sjunde spelare på läktaren. Var där!

Resultatet i eftermiddag mot Surahammar? Skribenten tror på en spännande, men målfattig match. GIK vinner med 3-0 och det sista målet kommer i öppen kasse med 38 sekunder kvar av matchen.

Publicerades 2016-03-25