Inför GIK-Surahammar

Någon gång runt 21.30 kan GIK vara ett division 1-lag även nästa säsong. Men liksom de som har uttalat sig tidigare verkar det som om Roman Bilek hoppas på en längre säsong .

– Det känns bra. Samtidigt siktar vi uppåt, det är bara fyra poäng till allsvensk kvalplats!

– Vi tittar inte på tabellen, utan tar en match i taget och ser hur långt det räcker.

Roman har varit med hela resan, kval till division 1, första säsongen som klarades utan kval, flera kvalfyllda säsonger (!) och slutligen fjolårssäsongen när det krävdes en gratisplats för att spela årets säsong på samma nivå.

– Klart att det är roligt att vara i den sitsen, att ha saken i egna händer. Det psykiskt jobbigt att spela kval och hålla fokus hela vägen.

Även om utgången av kvällens match känns given är det inte bara att ställa ut skridskorna och tro att man ska vinna.

– Vi har varit väldigt tydliga mot laget. Varje match gäller något, spelar ingen roll om vi är klara eller inte, vi ska vinna.

Publicerades 2015-02-04