Inför GIK-Surahammar med Lucas Geyzon

Vi börjar med att låta honom beskriva sig själv.

–   Jag är en tvåvägsback som gillar att göra bra uppspel, komma ur egen zon snabbt och bidra med de kvaliteter som jag har.

Lucas är ny i GIK för säsongen, och det mesta har fungerat som tänkt. Både på isen och utanför.

–   Det som Jocke och Peter sa när vi pratade innan jag skrev på har stämt. Det har absolut varit som jag förväntade mig. Sköna killar i laget, hockeyn har fungerat bra och det vid sidan om också.

–   Lite surt att vi missade Allettan, för det var väl det vi hade som mål. Det känns ändå som om vi har gjort en uppryckning jämfört med tidigare år.

Och nu är det dags för Division 1 Västra vår.

–   Vi vet att vi kan vara med och rå på alla lag däruppe. Vi gjorde oss förtjänta av sjätteplatsen, ja kanske ännu bättre. Nu vet vi hur vi ska spela mot de olika lagen och kan dra nytta av det.

–   Det känns som alla i laget har blivit bättre. Vi vet vad vi har för roller och kan ta steg därifrån.

I teorin ser Surahammar ut som en lätt motståndare. Hur laddar man upp inför en sån match?

–   Man tänker inte annorlunda bara för att det är Surahammar utan förbereder sig på samma sätt som inför vilken match som helst. Det gäller att vara redo när pucken släpps, jag tror att vi kommer att vara väldigt sugna nu när det har varit ett uppehåll.

Publicerades 2017-01-06