Inför GIK-Tibro

Förlust med 4-3 i den sjätte omgången, men om något av lagen är på gång nu så är det GIK.

Det har väl varit lite upp och ned. I början hade vi svårt att göra mål och hade ojämna matcher. På sista tiden har vi fått in fler puckar, men är fortfarande ojämna.

— Mot Vänersborg gav vi oss inte en ärlig chans. Vi började bra i fem minuter, men sen gjorde de två mål och vi gick ned oss.

Alexander Liljedahl är befriande ärlig i sin analys och han fortsätter.

— Vi sitter alldeles för mycket i utvisningsbåset, vilket kostar oss en del.

Laget är medvetna om vad det behöver jobba på och gör det. Idag är det en ny match mot Tibro som sitter fast i botten samtidigt som GIK fortfarande har vittring på Alltvåan.

— Det är en match vi måste vinna! Vi är ett bättre lag på isen och på pappret.

Och ett psykologiskt övertag borde GIK ha. Trots förlusten mot Vänersborg senast är de på gång, samtidigt som Tibro förlorade mot Hovås och ligger näst sist. Sex matcher till juluppehållet och GIK grejar det?

— Ja, det är målet. Just nu tar vi en match i taget. Tränar och tar det som ett playoff.

— Inte oroa sig för de andras matcher utan koncentrera oss på det vi kan göra själva.

Publiken har stått GIK bi, trots att det har varit lite upp och ned.

— Det är klart att det inte är lika roligt att titta när det inte går bra, men mot Trollhättan hade vi dem verkligen med oss.

Med andra ord, en bra inledning mot Tibro så kommer även den sjätte spelaren igång.

Publicerades 2018-11-28