Inför GIK-Trollhättan

Ett stabilt GIK mot ett Trollhättan med tunn trupp. Utgången borde vara given, men unge och lovande Gustav Lundmark har kloka svar på skribentens frågor.

Trollhättan inledde serien med att förlora mot Vänersborg med tvåsiffrigt. Hur gör man för att hålla skärpan uppe mot ett sådant lag.

— Det är väl bara att vi koncentrerar oss på vårt spel, och inte tänker på deras tidigare resultat.

Enkronasmatch och i praktiken inga restriktioner. Det borde innebära att Gustav för första gången får spela inför en fullsatt läktare. Hur känns det?

— Det ska bli roligt att prova på. Jag har inte spelat för så mycket publik tidigare.

Och vad kan publiken förvänta sig av er?

— Att vi ska göra en bra match; gå ut och spela vårt spel i sextio minuter.

Trollhättans 2-14 mot Vänersborg är historia nu, få se hur långt ett taggat GIK med en talrik hemmapublik räcker.

— Kom och stötta oss så ska vi göra vad vi kan, avslutar Gustav Lundmark.

Publicerades 2021-10-06