Inför GIK-Ulricehamn

En nykomling har ordet.

Gustav Svensson är ny för året i GIK och första frågan är naturligtvis hur det har varit hittills, både för honom själv och laget.

Jag trivs jättebra. Det är ett härligt gäng med många yngre killar. Ett drivet lag med ambitioner.

— För lagets del så har det varit väldigt mycket upp och ner. Stundtals har vi visat vilka kvaliteter vi besitter och vad vi kan åstadkomma. Sen har vi haft våra dalar. Vi måste får mer stabilitet i spelet.

Med detta sagt måste man konstatera att GIK ändå bara har förlorat en match vid full tid.

Om skadeläget kan man säga att det skulle kunna vara bättre. Ändå är det inte så märkbart på spelet. Gustav förklarar.

— Överlag har vi en bred trupp. Det kommer killar underifrån som är hungriga. Som Colin som gjorde mål nu senast.

På söndag (läs i eftermiddag) väntar Ulricehamn. Ett lag som ligger fast förankrat i botten.

— Vi har sett att vi har haft svårt för de matcherna. Det gäller att komma laddade från start och sätta vårt spel. Ungefär som i matchen mot Töreboda där vi gick ut riktigt bra.

— Ulricehamn har varit med i många matcher och är inget lag som man ska räkna bort.

Och så till den andra obligatoriska frågan till nykomlingar, vad tycker Gustav om publiken?

— Jag tycker den är bra. Det är kul när det kommer många på matcherna.

Publicerades 2019-10-20