Inför GIK-Ulricehamn

I kväll gäller det, både på och utanför isen. Tre poäng och laget är fortfarande med i kampen om en plats i Alltvåan.

Inför säsongen utsågs Joel Nyberg till lagkapten. Ett förtroendeuppdrag som är otroligt viktigt i alla lägen, inte minst nu när resultaten varierar. Att ständigt vara ett föredöme för lagkamraterna och företrädas dem i olika situationer.

— Det finns alltid saker att lära sig, men jag tycker det går bättre och bättre. Det är en roll jag har blivit utsedd till och jag vill göra mitt bästa.

Seriespelet har bjudit på blandad kompott. Lysande matcher har varvats med sådana som både laget och fansen helst glömmer.

— Det är klart att man vill att det ska gå uppåt hela tiden, men ibland så kommer det dalar. Då får man ta tag i det och jobba med de bitar som är sämre.

— Det har vi gjort den här veckan och vi ska gå ut som ett helt nytt lag nu. Vi har alltid saker att jobba på, och det har vi gått igenom noga nu. Jag tycker att det har sett riktigt bra ut på träningarna.

Joel har ytterst begränsade erfarenheter av Ulricehamn och har därför svårt att sia om kvällens match.

— Jag kan dåligt om dem. Vi har slagit ut dem i J20 (fniss), när vi gick upp. Det är det senaste.

— Gör vi vårt har vi tre poäng!

För att det ska gå vägen krävs att grästorparna kommer till hallen och växer tillsammans med laget. Var där, klockan 19:00 i kväll!

Publicerades 2018-10-31