Inför GIK-Vänersborg

Årets hittills viktigaste derby. Lagkapten Joel Nyberg har ordet.

Det är alltid roligt med lite hetare matcher. Det blir en annan stämning då.

Minspelet säger att Joel ser fram extra mycket mot den här matchen, samtidigt som alla matcher är lika viktiga sportsligt.

— Alla matcher är lika mycket värda, men det blir lite extra tändning.

Matcherna mot Vänersborg har alltid varit speciella. I år har GIK förlorat de tidigare mötena. Är det dags för seger i kväll?

— Vi har en revansch att fordra. Vi får tagga till lite extra, alla poäng är viktiga i Alltvåan. Det är bara att gå ut på isen och göra verklighet av allt det vi har sagt i omklädningsrummet.

Skribenten tycker att det har gått lite upp och ned under säsongen, men att den långsiktiga trenden har varit mycket positiv.

— Det är rätt att det har gått lite upp och ned. Försvarsmässigt har det blivit bättre nu i Alltvåan. Vi sätter inte våra lägen riktigt. Men vi är med i matcherna och skapar lägen.

— Gör vi som vi har sagt så blir det tre poäng mot Vänersborg!

Läget i truppen är gott. Lite småskavanker får man räkna med under en lång säsong, men inget allvarligt och GIK ställer upp med samma lag som senast.

Och så var det detta med publiken …

— Ett derby är ett derby. Jag vill att det kommer så många som möjligt och stöttar oss. Vi behöver all hjälp vi kan få.

Publicerades 2019-01-23