Inför GIK-Vänersborg

Klara besked från CJS!

Ett derby, vad innebär det förutom det rent idrottsliga?

Ett derby är alltid ett derby. Det är oerhört kul för alla inblandade. Kul att dom är tillbaka, på riktigt.

Publiken räknar med tre poäng, hur ska det gå till? Carl-Johan upprepar det självklara.

— Som jag sagt innan. Vi vill spela vårt spel. Hoppas den 100%iga insatsen kommer idag.

Och mera detaljerat:

— Det kommer bli en härlig match ikväll med förhoppningsvis mycket folk och känslor.

— Det kommer vara tight och lite ytor på isen och då tror jag vår Gustav Svensson kommer bryta sig fram, den karaktär han är, och kriga in segerpucken.

Bortsett från att det är ett derby, hur är Vänersborg som motståndare?

— Vänersborg har en stomme i laget som har varit där länge. Dom är samspelta och dom är bra div2-spelare. Ett bra lag. Men vi ska försöka nå upp till en bra prestation och så får vi se hur långt det räcker.

Skribenten och Carl-Johan hoppas gemensamt på en talrik hemmapublik!

Publicerades 2019-11-01