Inför GIK-Vänersborg

Eftermiddagens match påverkar inte serietabellen, men är en viktig prestigematch, ett klassiskt derby mot Vänersborg. Dessutom finns det ett stort värde i att gå till vila över årsskiftet med en bra känsla i gruppen. Kristoffer Mourujärvi, som har flera säsonger i Vänersborg bakom sig svarar på några frågor.

— Derbyn är speciella, det är en annan känsla inför och under matchen. Det händer oväntade saker och matchbilden ändras snabbt. Vi ska gå ut och ha kul och spela vårt eget spel.

Det är ingen tvekan om att Kristoffer är taggad inför uppgiften.

— Vi måste finslipa detaljer och det gör vi när vi möter bra lag. Det är det som för oss framåt.

Alltså, mentalt börjar Alltvåan redan i eftermiddag.

Det faktum att matchen ”inte betyder något” grundar sig i en framgångsrik höst. Är Kristoffer nöjd?

— Vi hade en tydlig målsättning och det var att vi skulle vinna serien. Jag har inte tänkt så mycket på mig själv, vi skulle lyckas som ett lag. Det är min sjunde säsong i Hockeytvåan och det är det bästa lag som jag har varit med i.

Ett mycket bra betyg åt GIK:s representationslag säsongen 21/22. Men hur ser fortsättningen ut?

— Det är upp till oss själva: laget, tränarna och sportsektionen. Vi gör det tillsammans. Nu tar vi lite ledigt, men sen gäller det att vi kommer tillbaka efter julledigheten och går ännu hårdare inför träningarna; ställer hårdare krav på varandra och tränarna och fortsätter att göra det tillsammans.

Publicerades 2021-12-19