Inför GIK-Vänersborg

Carl Andersson laddar upp och visar prov på en sund blandning av självförtroende och ödmjukhet.

— Det ska bli en rolig match som alltid mot Vänersborg. Full fart och förhoppningsvis mycket folk på läktaren.

Alltså, enligt skribenten, rätt stor skillnad jämfört med matchen borta mot Vänersborg. Som följdes av en snygg svit segrar som bröts först mot Mjölby borta nu senast. Vad är det laget har jobbat på?

— Vi har jobbat på vårt spel, att spela som vi ska. Just i den matchen (mot VHC/skribentens anmärkning) följde vi inte vår spelplan, utan det kändes som det blev mycket en och en, att man försökte göra det själv.

Skribenten är övertygad om att en bra spelplan, som laget håller, och välfyllda läktare ska räcka till tre poäng i kväll.

Om säsongen som helhet tycker Carl att det har varit helt OK för laget.

— Det har självklart varit både upp och ned, men vi har fått med oss poäng. När det har varit tighta matcher har vi ändå lyckats vinna till slut.

Många av de trogna fansen har redan börjat spekulera i Alltvåan. Carl är mogen nog att förklara att den platsen kan man känna sig säker på den dagen som antalet poäng som är kvar att spela om är färre än skillnaden till laget på sjätte plats.

Alla till hallen kl 19:00!

Publicerades 2022-11-11