Inför GIK-Västervik

I år har livet som hockeyspelare inte alltid varit så lätt. Jacob Bertilsson har ändå kvar sin positiva grundinställning.

– Vi är medvetna om att det kommer att bli en jobbig match mot ett bra lag. Kan vi hålla tätt bakåt och kontra, det tycker jag att vi är bra på, då finns det möjligheter. Likväl som det inte finns några lätta lag i den här serien finns det inga omöjliga. Det är egentligen bara borta mot Surahammar och Västervik som det har blivit riktigt dåliga siffror.

En och annan trogen GIK-supporter har noterat bristen på egna mål.

– Självförtroendet är lite stukat och det har varit svårt att trycka dit puckarna. Men vi gnuggar på, det kan bara bli bättre.

– Vi tänker inte vänta på att prestera till Fortsättningsettan. Vi ska göra vårt bästa redan i de tre matcher som är kvar av höstsäsongen.

Publicerades 2014-11-30