Inför GIK-VHC

Återvändaren och lagkaptenen Niklas Norin, med fem säsonger i VHC, ser fram emot kvällens match. Ett klassiskt derby som kommer att bjuda på bra hockey och heta känslor. Men hur känns det för Niklas?

— Det ska bli roligt att möta sina gamla lagkamrater. Alla vet ju hur derbyna mellan GIK och VHC brukar vara.

I yngre år var Niklas en tuffing som inte tvekade för det fysiska spelet, även om han alltid har haft en offensiv roll. Hur är han idag?

— Jag är lite snällare, men jag ska vara en tuff spelare, säger Niklas med ett flin.

Vad tror han om själva matchen?

— Vänersborg har ett bra lag, men det har vi också. Vi vann ju över dem i försäsongscupen!

— Det blir tight, men vi vinner med 4-2(?).

Den senaste matchen var inte helt övertygande så en följdfråga är varför vi ska tro på det?

— Vi har haft tre bra träningar. Bra fart och bra fokus. Sen har vi rört om i femmorna lite och jag tycker att det ser bra ut.

Publicerades 2020-10-09