Inför GIK-Vimmerby

Oliver Celec kom till GIK från Hanhals när säsongen redan hade börjat och han har snabbt blivit en riktig grästorpare.

– Jag har varit här strax över en månad nu. När jag hörde av mig till GIK klickade det bra med en gång.

Oliver kom till GIK i en tung period, men det verkar inte bekymra honom nämnvärt.

– Det är sånt som händer ibland, att ett lag har det lite tungt under en säsong. Man får gå samman som en grupp och försöka vända trenden, och det tycker jag att vi har gjort.

På frågan om vad han tillför som spelare svarar han:

– Hårt jobb och mycket skridskoåkning. Jag försöker spela rakt och få pucken mot mål. Vara jobbig för motståndaren.

Liksom många spelare som kommit utifrån har Oliver märkt det stora hockeyintresset i Grästorp.

– Det märks. Det är mycket småkillar som tränar här och många på allmänhetens åkning. Det är en stor hockeykultur här.

Och sen till det viktigaste just nu. Morgondagens (kvällens) match mot Vimmerby.

– Det ska bli en intressant match. Vi vann ju nu senast och har positiv energi med oss i bagaget. Det känns som att det kommer att bli en bra match. Vi har tränat hårt och det såg bra ut på träningarna. Det ska bli spännande!

– Jag mötte Vimmerby med Hanhals i början av säsongen och det är ett puckskickligt lag med bra backar.

Till sist en hälsning till publiken som skribenten stämmer in i.

– Var goa’ och glada på läktaren och ge oss lite positiv energi. Vi är på gång nu!

Publicerades 2017-11-29