Inför Gislaved – GIK

— Det är ingen bra inledning av en match, men jag tycker inte att det störde laget något nämnvärt. Första fem var kanske lite sådär, sen kom vi in i det mer och mer.
Målvaktstränaren Mattias Johansson kommenterar den oväntade inledningen av onsdagens match, med målvaktsbyte redan under uppvärmningen.
Idag är det en ny dag, med nya möjligheter. Match borta mot en för säsongen ny motståndare. Gislaved SK.
— En stark motståndare som är svåra att möta. De är skridskostarka och fysiska, ett väldigt bra hockeylag.
— Det är en jämn serie och det gäller att vara med och plocka poäng nu i början så att man inte blir efter.
Skribenten konstaterar att det skulle gå att göra en riktigt bra femma av de spelare som för tillfället är skadade. Det verkar inte bekymra Mattias något nämnvärt.
— Vi har ett väldigt bra lag, eller rättare sagt en bra trupp. Väldigt bra killar som är ödmjuka och jobbar för varandra.
Nog så viktigt nu när de som har stått en bit utanför laget ska ta ett steg fram och leverera. Fixar de det?
— Det hoppas jag och det tror jag. Det är deras chans att visa upp sig, att de ska ha en plats i laget.

Publicerades 2020-01-12