Inför Gislaved-GIK

Casper Lindahl fick sin grundläggande hockeyutbildning i Rögle, och fick prova seniorhockey i en match med Tyringe i fjol. Han kom till GIK för sin första säsong som senior, och hittills kan man väl ge honom med beröm godkänt.

— Det har varit en spännande säsongsinledning. Nu har vi kommit en bit in och det har varit roligt hittills, inleder Casper.

— Vi har tagit oss till Alltvåan, och det är nu de riktigt roliga matcherna börjar.

Casper hoppas precis som alla andra att det ska spelas hockey i ÅVA in i april, men i kväll väntar Gislaved. En ny motståndare för hela laget.

— Vi har kollat dem på video, men vi vet inte alltför mycket, så det är bäst att vi fokuserar oss på vårt eget spel.

Ett mycket moget svar från en förstaårsjunior.

Till Gislaved är det minst femton mil och det tar en stund att komma dit. Hur påverkar det förberedelserna?

— Man slappnar av fort och tar en tupplur. Men förberedelserna börjar redan där med att man tänker igenom kvällen. När man kommer fram är det bara att få i gång kroppen och väcka den till liv.

— Kan vi behålla farten vi hade mot Pantern har vi ett bra läge att ta tre poäng.

Publicerades 2022-12-14