Inför Grums-GIK

Komplexiteten hos ishockeyns seriesystem gör att det nästan krävs en examen i teknisk fysik för att förstå det fullt ut. Som väl är för GIK:s del är det endast det egna resultatet som avgör om det blir division 1 till hösten eller inte.

En poäng ska räcka, men det är inget som laget tänker på; nej, det är fullt fokus på att göra en så bra match som möjligt i säsongens elfte timme.

–   I morgon är det sista gången vi är på is, så det finns inget att spara på. Det är bara att köra på, vi ska ha tre poäng och säkra kontraktet, säger Sebastian Kristiansson och det lyser av förväntan i ögonen på honom.

–   Vi ska inte tänka på andra lag, vi ska lösa det här själva!

Fortsatta diskussioner ger vid handen att det känns bra i laget som helhet, och Grums som kvalmotståndare börjar nästan bli en tradition. Seger med 5-2 första mötet lagen emellan ger gott självförtroende inför kvällens match.

–   Jag är dålig på siffror, men vi fick några snabba mål i början, säger Sebbe.

Ett enstaka resultat är en sak, ännu viktigare är det faktum att GIK i kvalet inte har förlorat en enda match under ordinarie tid.

–   Vi har tagit poäng i varje match, det är starkt!

Om möjligt, ta er till Grums i kväll för att följa säsongens viktigaste match på plats. Om inte kommer vi att ha säsongens bästa bevakning via sociala medier.

Publicerades 2016-03-30