Inför HA 74 Sävsjö

Gustav Svensson ser fram emot den sena omstarten.

— Sjukläget ser bra ut. Vi har kunnat köra tre riktiga ispass nu söndag, måndag och tisdag med full trupp.

— Självklart tråkigt att de har blivit en fördröjd start, men åt andra sidan så har de gjort att man ännu mer sugen på att pucken ska släppas mot Sävsjö.

Och lite omväxling skadar tydligen inte.

— De ska bli roligt, skönt att slippa åka till alla Göteborgs hallar varje gång det är borta match. Det är mycket bra lag i Alltvåan i år så de ska bli en rolig utmaning.

Den långa resan tar Gustav med ro, både bildligt och bokstavligt. Men lite jobbigt är det att komma hem på morgonkvisten.

— Det är väldigt individuellt vad man tycker om det. Jag själv kan tycka det är skönt med relativt långa resor till borta matcher, gå tidigare från jobbet och lyssna igenom någon bra podd på bussen. Däremot är hemresan alltid tung, men det är ju inget som påverkar matchen utan mer att det är tufft att kliva upp till jobbet dagen efter.

Om Sävsjö vet han just inget, men kommer till matchen med en sund inställning.

— Har faktiskt ingen koll på Sävsjö, blir första gången jag möter dom. Men det kan också vara skönt att kliva in i en match med blanka papper och kunna fokusera på sitt eget spel främst.

Publicerades 2022-01-19