Inför HA74 Sävsjö

Marcus ”Rostarn” Johansson är långtidsskadad, men det minskar inte hans engagemang i GIK.

Han har gjort sitt bästa från rinkside, även om det ibland kan vara svårt.

–Jag har väl bara försökt pusha på grabbarna mer än så är svårt att göra.

Trots en rad av förluster innan den förlösande poängen borta mot Dalen, kan han peka på både sådant som har varit bra och mindre bra.

–Tycker vi har ändå visat i stunder att vi har en hög nivå i oss men å andra sidan så har vi haft alldeles för stora dippar i matcher där vi har gett bort alldeles för enkla mål.

–Jag tycker ändå att vi höjt oss sen andra rundan startat även fast förlusten mot Helsingborg hemma var jävligt sur med tanke på hur matchen såg ut så har vi ändå fått igång vårt egna spel bättre och senast så börjar vi ju närma oss mer och mer där vi vill vara.

Inför morgondagens match är han sakligt optimistisk.

–I morgon tror jag vi vinner och sen bygga vidare och ta lite fler poäng så vi kommer in med gott självförtroende efter jul.

Sista frågan är naturligtvis när han själv räknar med att vara spelklar.

–Jag har förhoppningar om att kunna träna för fullt på is inom dom närmaste veckorna och hinna samla på mig några minuter i matchspel innan juluppehållet.

Publicerades 2017-11-18