Inför Hanhals-GIK

Andreas Appelgren tror på seger, men är ödmjuk inför uppgiften. Det var jämnt när lagen möttes i ÅVA för drygt en månad sen och Hanhals har en plats i Alltvåan Södra att spela för.

—Det var en jämn match hemma, och det tror jag att det blir i morgon (läs: i kväll) också. Återigen ett lag som jagar som galningar för att komma med till Alltvåan.

—Det blir full kubbning.

GIK är inne i en snygg segersvit som borde ge bra självförtroende.

—Vi har spelat bra på slutet, så vi åker dit med ett bra självförtroende. Jag hoppas att vi ska komma upp i en bra prestation också i de två kommande matcherna.

För när motståndarna har mycket att spela för är det inte bara att ställa ut skridskorna.

—Ishockey är mycket en inställningssport. När motståndarna sätter in höga insatser måste vi vara med i matchen. Det har varit tufft ibland, men vi har gjort det bra hittills. Det ska nog gå bra i morgon också!

Prestationen har väl egentligen varit bra hela tiden, tänker skribenten.

—Det har varit både och. Vi har haft resultat med oss även när prestationen inte varit på topp. I de senaste matcherna har prestation och resultat gått hand i hand. Stundtals har vi spelat riktigt bra hockey.

Laget kommer att se ut som senast, inga nya sjukdomar eller skador.

—Det såg bra ut på träningen i alla fall.

Publicerades 2023-11-29