Inför Hisingen-GIK

Inför kvällens match har laget haft några extra dagar ledigt, Vad tycker lagkapten Gustav Svensson om det?

— Det är viktigt att få vila emellanåt, vi har haft mycket träningar och matcher det senaste. Man får inte glömma av att säsongen är lång och kropparna ska hålla i många månader till.

Hur är läget i laget?

— Laget har genomsyrats av en bra lagkänsla hela året tycker jag. Det går upp och ned men efter en bra insats mot Kungälv så känns energin i gruppen extra bra.

Kan ni spela ert spel mot Hisingen?

— Absolut, de ska vi kunna göra mot alla lag. Målet är att grundspelet ska sitta oavsett vilket motstånd som står på andra sidan. Sen kan man däremot anpassa små detaljer i spelet.

Det är en väldigt jämn serie. Hur ser du på det?

— Det är många konkurrenskraftiga lag i år, de är dock inget jag ser som negativt. Eftersom vi har satt målet att gå upp till ettan så är de bara bra att få möta bra motstånd även före årsskiftet. Sen får man inte glömma av att alla poäng vi spelar om kan bli extrem avgörande i slutändan. Så de gäller att vi kommer upp i prestationsnivå varje match

Publicerades 2021-10-20