Inför IK Pantern – GIK

Skribenten funderar och ägnar sig år matematiska övningar samtidigt som materialförvaltarna förbereder avresan. Tre av fyra lag som är inblandade i kvällens matcher har åtminstone i teorin något att spela för. Var övertygade om att spelarna och ledarna har fullt fokus på det de kan påverka själva, att vinna kvällens match, med så många mål som möjligt. Spekulationer om serieseger, bästa tvåa, och Hockeyettans klubbars ekonomiska status kan andra ägna sig åt.

— Vi går för seger i kväll och att vi förhoppningsvis får fira ett avancemang, säger Andreas Appelgren.

— Vi har ett bra utgångsläge. Detta är femtiofjärde matchen och vi har blivit bättre och bättre hela tiden. Att vi spelare och ledare, och hela föreningen får en match med möjlighet till avancemang i slutet av säsongen, det är inte så ofta det händer

Det kommer inte att bli någon lätt match. IK Pantern har, åtminstone i teorin, möjlighet att bli bästa tvåa.

Mattias Johansson har också lite att säga.

— Det är väl som Andreas säger, det är inspirerande att åka ned och spela en sådan här match. Absolut sista matchen för säsongen, och en match som gäller mycket. Det är man inte van vid.

Inte skribenten heller, som tycker att det har varit en säsong fylld av positiva upplevelser och förväntningar. Inte minst lagets förmåga att resa sig igen efter ett fåtal snöpliga förluster.

— Det är bara att se här på tavlan, antalet vunna matcher. Killarna har gjort ett fantastiskt arbete. Summerar säsongen gör vi i nästa vecka, idag koncentrerar vi oss på det jobb som ska utföras, fortsätter Andreas.

— Man ska vara bäst när det töar, inte när det snöar!

Publicerades 2024-03-22