Inför Kallinge-Ronneby IF – Grästorps IK

Skribenten funderar själv!

Serieledaren mot stryklaget, så tänker inte skribenten och så tänker inte någon av de som arbetar runt laget. Gör man det har man redan förlorat mentalt.

”Det finns inga oslagbara lag i den här serien”, så sa en av de yngre spelarna för halvannan månad sen. Det ser kanske lite märkligt ut med tanke på att Hockeyettan Södra är en bättre serie än Hockeyettan Västra, men så är det. Oavsett om man försöker bevisa det med statistik eller om man låter det ligga som grund till en bra inställning.

Till detta kan man lägga att det i åtminstone två perioder, första och tredje, var jämnt senast lagen möttes, samt att Kallinge-Ronneby som redan är klara för Allettan inte har lika mycket att spela för som GIK som jagar bonuspoäng för Fortsättningsettan. Motivation är ordet.

Det som ibland benämns som floskler kan innehålla kloka ord. En tidigare tränare sa en gång i pressat läge att ”en simmare som slutar simma drunknar”. Årets GIK har inte slutat simma och kan nå stranden i eftermiddag.

Publicerades 2017-12-03