Inför Köping-GIK – Snillet spekulerar

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och då får man improvisera. En lång dags resa mot kväll har precis börjat.

Av logistiska skäl blev det ont om tid för det tänkta snacket med GIK:s 23:e spelare, alltid lika pålitlige busschauffören ”Smille”. Så i stället får skribenten själv spekulera i hur det kommer att gå och varför.

Det första och viktigaste skälet att tro på framgång har redan behandlats i analysen av kvällens motståndare. Efter tuffast möjliga inledning av serien kan resten bara kännas som en nedförsbacke.

Det andra skälet är att årets GIK har spolat allt snack om bra prestationer, när resultatet inte räckt till. I stället har de bitit ihop och kommit igen, lite bättre nästa gång.

Det tredje skälet är den relativt långa resan till kvällens match. Under seriens kanske tråkigaste resa hinner laget växa ihop ytterligare en bit. Och då är stämningen ändå prima i omklädningsrummen i ÅVA.

Resultatet? Ja, en av materialförvaltarna tippade 4-1. Det tycker skribenten låter som ett mål för mycket framåt. 3-0 låter bra; nämnde materialförvaltares son får slut på sin måltorka och gör två mål av bara farten samtidigt som en av våra fantastiska målvakter håller tätt bakåt.

Publicerades 2016-10-12