Inför Kumla-GIK

När skribenten träffade Kjell Andersson i går kväll var han hoppfull både inför kvällens match och inför fortsättningsettan.

Det sägs att hungriga vargar jagar bäst, men det gäller inte hockeyspelare, och efter träningen dagen före en vardagsmatch ser Kjell med hjälp av hustrun Ulrika till att spelarna får äta ett riktigt mål mat.

– Trivselfaktorn är viktig, men den största orsaken är att många av grabbarna lever ensamma och då blir det gärna bara smörgås. Det är viktigt att de återhämtar sig, så att de orkar arbeta några timmar och spela match i morgon kväll (idag), säger Kjell Andersson.

Och han ser fram emot bortamatchen mot Kumla.

– Jag har hållit på med så mycket annat i klubben den här säsongen, så det blir faktiskt min första bortamatch! Det ska bli kul, synd bara att vi inte får träffa Jörnevik som har brutit benet.

– Kumla är ett lag som bör höra hemma på den övre halvan av Fortsättningsettan. Mot de bättre lagen, när vi inte har behövt föra spelet, har vi gjort ganska bra matcher. Med hjälp av lite självförtroende från de senaste matcherna hoppas jag att vi kan få en bra avslutning på höstsäsongen.

En bra avslutning kommer att tillföra välbehövlig energi inför våren som på sätt och vis börjar med en träningsmatch mot Kongsvinger redan den 20/12.

Publicerades 2014-12-10