Inför Kumla-GIK

Det är mycket som är nytt för Pontus Wikström – ny klubb och nytt hem 120 mil hemifrån, men han trivs och ser fram emot kvällens match mot Kumla.

– Vi har blivit bättre och bättre ju längre tiden har gått, och för egen del gäller samma sak, säger Pontus med den fina matchen mot Arboga i färskt minne.

– Vi fick ordning på det spel som vi har sagt att vi ska spela, vi har väl inte alltid gjort det tidigare. När det klaffar är vi ett bra lag!

Inget lag är oslagbart i den här serien och i kväll väntar tabellfyran Kumla.

– Vi ska fortsätta på den inslagna vägen och spinna vidare på det vi hade mot Arboga; bra fart, passningar och uppspel.

Fast lite fler mål skulle inte skada?

– Det ska vi absolut göra! Vi har kommit in bättre mot mål, men det är det där lilla sista.

Vi önskar hela laget lycka till en eftermiddagens match som förutom på plats kan följas vi GIKTV.

Publicerades 2016-10-05