Inför Lidköping Red Roosters – GIK

Efter flera veckor i Grästorp har Sebastian Andersson smält in bra i omgivningen och ser fram emot kvällens match oavsett om han får vakta målet eller båsdörren.

— Det har fungerat superbra, säger Sebastian om sin tid i Grästorp.

— Jag trivs, de har ordnat lägenhet, jag får matlådor och så.

Och även hockeymässigt har det fungerat bra.

— Jag kommer från en rätt så tuff kort sejour där jag inte fick chansen i en klubb som är lite i kris.

— Att få komma till en klubb som satsar och känna att hockey är kul (och känns bra).

Sebastian kommer från hockey på en högre nivå, och Hockeytvåan Södra A var bättre än han trodde.

Att Vänersborg brukar bjuda på heta derbyn tog det inte lång tid för honom att förstå, då hans första match med laget var mot just Vänersborg. I kväll väntar Lidköping Red Roosters, kanske inte riktigt lika hett, men likväl ett derby.

— Jag tror att det kommer att bli ett riktigt bra tryck. Min första match var ju mot Vänersborg hemma,  med bra tryck, och nu hoppas jag att alla grästorpare som kan tar sig dit. Det betyder mycket.

När skribenten frågar Mattias Johansson hur han ser på konkurrenssituationen mellan målvakterna brukar han få ett belåtet leende till svar. En naturlig fråga till Sebastian är därför vad man kan tillföra som andremålvakt?

— Man kan hjälpa till att bibehålla en positiv stämning och energi. Stötta den målvakten som spelar. Prata hockey och hjälpa till på alla sätt.

Publicerades 2022-11-30