Inför Lindlöven-GIK

Våren kommer tidigt i hockeysverige, i kväll är det premiär i Hockeyettan Västra vår. GIK möter en av favoriterna till seriesegern men lagkaptenen Sebastian Nilsson är försiktigt optimistisk.

– Spelmässigt hade vi en stark andra halva av serien, men poängskörden blev skral. Det var många matcher som vi förlorade på mållinjen.

– Nu gäller det att gnugga på och ta vara på det som var bra. Inte titta för mycket på poängen, utan ta en match i taget.

Kvällens match blir inte lätt, men likaväl som det inte finns något lätt motstånd på den här nivån är inga lag omöjliga.

– Det kommer att bli tufft som bara den. Lindlöven är ett mycket bra spelmässigt, och vi måste störa dem så att de inte får spela sitt spel.

Publicerades 2015-12-28