Inför Mariestad – GIK

I kvällens match mot Mariestad debuterar backen Adam Berglin i GIK:s färger. I övrigt är det mesta som det ska vara efter en bra inledning på "vårsäsongen".

Om GIK fick en bra start på våren så var det värre för Mariestad. Efter flera fördröjningar ställdes matchen borta mot Forshaga in på grund av dålig is. Kommer det att märkas i dagens match?

– Mariestad är ju alltid Mariestad, säger Anders Spaak.

– Fast det är ju klart att det är bra med en match i benen efter uppehållet för att komma igång. Så det är nog till fördel för oss.

Adam Berglin fick sin grundläggande hockeyfostran i Björklöven, spelade i fjol i en amerikansk juniorliga, och inledde säsongen i Åker/Strängnäs. Till Grästorp anlände han så sent som i morse, men har redan hunnit med att känna på isen i ÅVA.

Han får berätta lite om sig själv:

– Jag är en defensiv och skridskostark back som även hoppas på att tillföra en del offensivt. Jag såg det som en bra möjlighet för mig och laget, och hoppas att jag har mycket att tillföra.

Publicerades 2014-12-29