Inför Mjölby-GIK

Idag är det en ny dag.

Det gick inte enligt ritningarna senast mot Jonstorp, men idag fyra dagar senare har både spelare och ledare analyserat glömt och gått vidare.

Mjölby borta väntar, ett lag som besegrade GIK med klara 0-3 när lagen möttes i ÅVA.

En ny tuff bortamatch där vi ska föröka revanschera oss mot den dåliga insatsen mot Jonstorp senast.

Andreas Högosta är tydlig med vad som gäller och på vardagarna mellan matcherna är det hårt arbete. På ren svenska den jämna serielunken.

Skribenten misstänker att Andreas någonstans i bakhuvudet har tankarna på Play Off och får klara besked.

— Ska jag var ärlig så nej! Det är tighta viktiga matcher varje match så nu är det bara mjölbymatchen nästa och tre poäng som gäller. Sen får vi se vad som gäller efter nästa match och så vidare.

En enkel sanning – det gäller att vinna matcher och plocka så mycket poäng som möjligt. Då gäller det att hålla ångan uppe, både fysiskt och psykiskt.

— Visst kan det vara ett visst slitage, men jag tror snarare att varje match är en morot. Det är bra, tighta matcher och det är sådana man vill spela. Matcher man vinner med många mål är inte lika utvecklande.

Ändå går det inte att förneka att en bra målskillnad kan vara avgörande i en så jämn serie som denna. Dåligt fokus från ettdera laget och siffrorna kan dra iväg. Men det går inte att spela på. Hårt arbete i sextio minuter är det som gäller. Hårt arbete som kan leda till ett fördelaktigt läge inför Play Off.

Publicerades 2019-02-10