Inför Mölndal -GIK

Sent men välment. Fast övertygad om att dagens match skulle avgöras i morgon kl. 16:00 gjorde skribenten denna fundering alldeles för sent.

Reid Yochim vare sig ser ut som eller är som man tänker sig en transatlantisk back. Han är relativt liten, kvick och kan uträtta uträtta mycket framåt.

— Naturligtvis undrar man vad Reid förväntade sig av den fjärde nivån av det svenska seriesystemet.

—Jag vet faktiskt inte vad jag förväntade mig, säger Reid. Men vi har ett bra lag och vi kan vinna serien och avancera.

En härlig inställning efter två seriematcher och ett antal träningsmatcher mot varierande motstånd.

—Vi har tränat på passningsspelet och på spelvändningar sen i onsdags. Att ta kontroll över spelet och passa pucken i stället för att åka skridsko.

Och vad förväntar sig Reid av morgondagens (läs eftermiddagen match)?

—Motståndarna vet att vi har ett bra lag och det ska bli spännande. Laget är redo och jag är redo!

—Det ska bli roligt. Jag är en tävlingsmänniska och förväntar mig ett bra resultat.

Publicerades 2021-10-09