Inför Mölndal-GIK

Pontus Nestorsson är GIK:s senaste nyförvärv. De flesta känner honom nog från Vänersborg, och de senaste säsongerna har han varit en pålitlig poängplockare i Uddevalla.

Pontus har sett tre matcher och är säker på att han passar in i gänget.

— Det är bra killar och jag har blivit väl mottagen.

Om man frågar honom vad han tillför och inte bara lutar sig mot Elite Prospects svarar han:

— Jag är bra på att hålla pucken och gillar att hitta bra passningar. Jag är mest offensiv, tror jag.

Skribenten undrar vad Pontus hade för uppfattning om GIK innan han kom it.

— Det var bättre än jag trodde. Jag har varit i Vänersborg innan och det är välskötta föreningar båda två.

Han har en positiv känsla inför eftermiddagens match.

— Ja, absolut. Det är ett bra lag som spelar bra hockey.

Vilket Pontus och skribenten är överens om gynnar GIK.

Angående risken att det kan bli sex matcher på nio dagar tycker han.

— Det är bra på det sättet att man blir inne i det, men det kan vara en fördel att spela slut på de matcherna så fort som möjligt.

Det bästa sättet att få så få playoff-matcher som möjligt är att studsa tillbaka och vinna de två återstående seriematcherna. Något som skribenten är övertygad om att laget har drivet att göra.

Publicerades 2024-02-18