Inför Mölndal (och Bäcken)

Nu är det dags för två mycket spännande matcher, i kväll borta mot Mölndal och på fredag hemma mot Bäcken. Var med när ett taggat lag reser sig igen och fortsätter marschen mot Play Off.

— Det gör vi, säger Robin Adamsson.

— Det kommer att bli tight, vi vet att vi måste vara bra. Vi spelar bra hockey, men vi blir hårt straffade för våra misstag.

Så sant som det är sagt. Alltvåan håller en högre klass än vad man kan tro och det finns inte plats för misstag. Samtidigt ger det roligare matcher, både för spelare och publik. Kapacitet för ett riktigt bra resultat finns hos laget, men det gäller att ha tålamod.

— Vi kommer att möta två bra lag den här veckan, och det kommer inte att bli någon lätt resa.

— Det handlar om att komma till jobbet och jobba, förklarar Christopher Hamell.

Förmågan att resa sig igen kommer från att laget är en bra grupp, som drar åt samma håll, och kanske gör det ännu mer än i fjol. De yngre spelarna har blivit ett åt äldre, och truppen har kompletterats med äldre spelare som är goda förebilder.

Och i kväll är det dags att återigen visa vad laget kan göra när det är som bäst.

— Det är bara att resa sig! Vi har inte tid att sitta och titta bakåt alltför länge. Vi fortsätter med det vi är bra på och städar bort det som är mindre bra, avslutar Robin.

Publicerades 2023-01-11