Inför premiären med Spaak

Anders Spaak ser framåt med tillförsikt.

-Det är alltid svårt att säga innan man har kommit igång ordentligt, men kan vi hålla farten uppe kan det nog gå ganska bra.

Ander Spaak uttrycker sig försiktigt, men optimistiskt. Det finns en stor tillförsikt i laget inför seriepremiären. Grabbarna är pigga, och de verkar sugna på att börja.

Fast så är det skadeläget…

-Robin Andersson tränar på is igen, Johan Andersson och Jakob Wulcan är inte tillbaks än på ett tag, bekräftar Anders utan att låta överdrivet bekymrad.

Premiärmotståndarna Lindlöven är okända, eftersom de spelade i en annan grupp i fjol. Och visst är det spännande med en ny motståndare? Det blir inspirerande får både spelare och publik.

Besökare i ÅVA har noterat att det är en helt annan stämning i omklädningsrummet i år än vid motsvarande läge i fjol. Något som i stor utsträckning beror på att det bara är två möten mot varje lag innan jul.

-Vi försöker göra en så bra första vända som möjligt. Sen får vi utvärdera det som varit och sätta ett mål för resten. Men det är mindre att ge på, och vi kan inte gå och vänta på att det ska gå bra, vi måste köra för fullt från första matchen.

-Det ska bli spännande att komma igång. Laget har tränat fantastiskt bra hittills och vi är så väl förberedda som vi kan vara, avslutar Anders.

Publicerades 2014-09-17