Inför Stenungssund 231011

Det finns inga stryklag och lätta matcher i den här serien. Laget har fullt fokus på den här matchen och den ovedersägliga sanningen att det enda sättet att vinna en match är att göra flest mål.

— Vi ska försöka skjuta i mål, säger Andreas Appelgren med ett leende på läpparna.

— Vi gjorde en ganska bra match senast, med nästan hundra avslut. Det hade varit värre om det varit 27-27 i skott. Sen går det aldrig att komma ifrån att det går ut på att vinna och skaffa sig poäng.

— Vi behöver göra lite mer smutsiga mål, kommenterar Daniel Frank.

— Driva på kassen, ta returerna, vara lite tuffare där. Det är där vi kan steppa upp lite.

Alltså de målen som skribenten tycker bäst om!

— Vi har jobbat på att komma lite mer på insidan, som det kallas. Komma med mer folk mot mål, fortsätter Andreas.

Hälso/skadeläget är oförändrat bra och laget lär se ut som senast.

”Mjölis” har sagt att GIK har seriens bästa målvakter, Hur ser det ut på den fronten?

— Det ser bra ut. Två målvakter som gjort bra matcher. Vi försöker rulla runt på dem lite, nu till en början.

Alltså ingen uttalad förstemålvakt.

— Det blir det väl så småningom.

— Det får de sköta själva, målvakterna, säger Andreas.

Stenungssunds HF ligger sist i serien, utan poäng och med en dålig målskillnad. Många trogna fans kanske ser det här som en lätt match mot ett stryklag.

— Vi tänker inte så. Vi är ödmjuka och har respekt för alla motståndare. Det finns inga lätta matcher, det är samma fokus på varje match.

Publicerades 2023-10-11