Inför Stenungssund-GIK

I eftermiddag kl. 16:00 är det seriepremiär mot Stenungssund borta. En mycket efterlängtad premiär – förra säsongen tog slut för snart ett år sedan.

— Vi kan inte göra så mycket mer nu, sa tränaren Robin Adamsson inför fredagens träning. Vi har tränat på och spelat åtta träningsmatcher, och gjort de flesta med bra resultat.

— När pucken släpps på söndag är det grabbarna som gör det.

Allt efter som försäsongen har fortskridit har coachningen trappats upp, och laget har tagit emot det bra.

— De förstår varför de är här och de vill vinna matcher, sen finns det alltid spelare som inte håller med tränaren hela tiden och det behöver du inte göra heller. Alla har rätt till en åsikt, fast i slutändan är det vi som ska ta beslut.

Premiär mot Stenungssund, vad förväntar sig tränarna?

— Ett lag som jobbar stenhårt i sextio minuter, som inte ger upp och som stöttar varandra.

Ett koncept som ska resultera i tre poäng.

— Självklart vill vi göra det på vårt vis, säger Christopher Hamell. Sen har vi en motståndare som inte vill att vi ska spela på vårt vis. Kan vi inte det får vi hitta ett annat sätt att vinna.

En bra fråga inför premiären är om tränarna har skapat bra formationer av individerna i laget.

— I stora drag ja. Sen är det fortfarande så att någon kan bli snuvig och måste vara hemma. Och så vidare, säger Robin Adamsson.

Tränarna och skribenten förenas i ett hjärtligt: Äntligen! Nu är det dags att spela om poäng

Publicerades 2021-10-03