Inför Stenungssund-GIK

Idag börjar tredje rundan av Hockeytvåan Södra A och GIK har två bekväma segrar mot Stenungssund bakom sig. Men det saknar betydelse nu, inga lag är ofarliga i den här serien. Det är bara att stämpla in och göra jobbet i sextio minuter. Men visst känns det att den bästa vägen till kval till Hockeyettan börjar närma sig?

— De är med och stökar till det mot många lag. Vänersborg har väl inte vunnit där? Robin Adamsson tror på seger men höjer samtidigt ett varningens finger.

— Det är ingen rolig hall att åka till, sargstudsarna och så.

Christopher Hamell berättar att det har varit lite sjukdomar under veckan, men läget är under kontroll.

— Alla är väl tillbaka utom Sandström. Vi har ändrat om lite grand, men i det stora hela är det samma lag som senast.

— Vi laborerar lite, vill utveckla och bli starkare så klart, förklarar Robin.

Tränarna är mycket nöjda med nyförvärvet Édouard Oullet.

— Det är en snabb kille som inte är rädd för att gå in i situationer. Stark på pucken och bra skott. Han har gjort två bra matcher även om han har mycket att sätta sig in i. Nytt spelsystem och tvåhundra kvadrat mer is.

Skribenten har flera gånger berömt laget för att ha fyra linor som kan leverera och får det bekräftat.

— Det är det vi vill ha. Vi har ingen första, andra, tredje och fjärde. Du är i en femma och ska ut och göra ditt jobb. När det drar ihop sig är det de som är hetast som lirar. Vi har sex backar och tolv forwards som vill vara med.

Nu är det alltså dags för match igen efter ett ganska långt uppehåll.

— Vi fick lite sjukdomar, så uppehållet kom lägligt. Annars så… Låt oss köra så att vi blir färdiga!

Vilket skribenten tolkar som en längtan efter vad som kommer att hända efter jul.

— Det är fortfarande tight i serien. Alla kan slå alla, det såg vi när Kungälv slog Bäcken. Det är många lag som är med i racet. Vi måste gå in och göra vårt för att ta oss vidare.

Publicerades 2021-11-28