Inför Stenungssund-GIK

Det finns inga stryklag i Hockeytvåan Södra A, och även om Stenungssund hittills inte har rosat marknaden ska samtliga motståndare tas på allvar. Det handlar om respekt för det egna laget, motståndarna och publiken.

—Det gäller att ta sig an alla matcher med ödmjukhet och respekt. Jag har respekt för fler av deras spelare. De har en kapacitet av högsta klass, men har inte fått med sig så mycket poäng som de vill. Det blir en nöt att knäcka, säger Andreas Appelgren.

—Vi förbereder oss på samma sätt, oavsett tabellplaceringar. I ishockey går det så fort och det gäller att vara redo!

Förlusten mot Vänersborg var förarglig, men det blev en snabb revansch och GIK har påbörjat en ny segersvit.

—Det var starkt gjort. Det är inte så långt mellan matcherna, och det är starkt att kunna leverera en urladdning. Sex mål framåt och vi var en nivå bättre den här gången. Det var skönt att få revansch för Vänersborg och revansch mot Ulricehamn.

”Mjölis” ler belåtet när skribenten ber honom kommentera målvaktssituationen.

—Det ser bra ut. De gör bra träningar och bra matcher. En hälsosam konkurrens och de pushar varandra.

Laget ser ut som i de senaste matcherna och skribenten noterar att Alexander Liljedahl är tillbaka och i bra form. En värdefull spelare, inte bara som poängmakare, utan även genom sin rutin som ledargestalt för de yngre spelarna.

Publicerades 2023-11-15