Inför Stenungssund – GIK

Matchdag nummer elva och det verkar ha lossnat för GIK. Vi delar några tankar med Oscar Hagman.

— Det var lite knackigt i början, men på slutet har det gått bättre. Speciellt den senaste matchen, då släppte det för oss. Vi spelade som ett lag och spelade hockey i sextio minuter. Det blev roligare när målen kom.

En enkel och självklar kommentar till den senaste matchen som ändå tål att skrivas ut i klartext. Framgång föder framgång och förhoppningsvis kommer det att märkas i eftermiddag.

Något som skribenten har lagt märke till och som Oscar från sin position bekräftar är att GIK förfogar över fyra kedjor som kan leverera.

— Det håller jag med om. Det är fyra bra linor som kan göra mål.

10-2 senast var naturligtvis fantastiskt kul, men nu är det en ny dag och en ny match mot Stenungssund.

— Det har gått bra för dem, så de måste ha ett bra lag. Det gäller för oss att göra det vi ska, då vet vi att kan komma upp i nivå, göra en bra match och ta tre poäng.

Hur gör man för ett bibehålla flytet och inte bli bekväm efter en bra match?

— Man måste fortsätta att ligga i på träningarna, hjälp varandra och ha kul därute. Det är inte bara en som ska göra det, vi är ett lag!

— Det vore skönt om vi kan ta tre poäng, både för oss i laget och för läget i tabellen.

Stenungssund är inte världens ände. Åk gärna dit!

Publicerades 2018-11-04