Inför Surahammar

Hemma igen efter två matcher borta och sista matchen innan serien vänder.

Vi behöver verkligen en vinst idag för att hoppa på tåget, och har fortfarande som  mål att kunna plocka lag över oss. Vi har haft en ganska tuff period med sjukdomar i gruppen. Vi vet inte hur det är i dagsläget, utan det blir lite dag för dag. Vi börjar bli riktigt trötta på hedersamma förluster. Vi har en sådan återigen i Forshaga, men fördelen var att det var nått att bygga på. Vi står upp som lag, arbetar som ett lag och lägger in vår egen själ för lagets bästa. Och detta är nått vi snackat om att göra lite extra för att vända detta, och det skall göras tillsammans. Motgångar är ju där för att besegras.

Vi får se till att komma mentalt förberedda och göra jobbet till 100% den tid vi är på isen,och vara nöjda med det enkla. Vi har sett att när vi gör det spelar vi som bäst en rak snabb hockey i båda riktningarna, där alla är delaktiga. Vi behöver verkligen ert stöd, jag lovar att det hjälper. Hoppas nu att lördagsmatch kan få hit lite fler röster som kan ropa lite extra .

/Henke Alfredsson – Tränare GIK A-lag

Publicerades 2016-01-16