Inför Surahammar

"Kan vi bygga vidare på det sätt som spelade stundtals i går så .". Marcus Johansson ser fram emot morgondagens match.

– Vi spelade enkelt, och det måste vi ta med oss.

Efter att ha fått frågan om utgången av morgondagens match kontrar Marcus med en motfråga.

– Jag vet inte hur de har startat?

Efter att ha blivit upplyst om ställningen just nu och fjolårets placeringar fortsätter han:

– Det är ett relativt bra lag, säger han fortfarande utan att vilja tippa resultatet.  Blicken säger dock att Surahammar kommer att få spela om poängen!

Marcus trivs också väldigt bra att spela i en femma med tre riktigt unga egna produkter: Sebastian Kristiansson, Robin Sandgren och Joakim Norin.

– Det känns bra, det är fart på dem när de sätter igång!

I övrigt kan nämnas att Johan Andersson har lämnat positiva besked angående sin skada, även om det är osäkert om han är i matchform, efter en handfull pass på isen.

– Jag vill verkligen vara med igen, och har aldrig känt mig så motiverad, säger han efter att ha sprungit ikapp en skribent på väg från ÅVA.

Publicerades 2014-09-27