Inför Surahammar-GIK

Medan skribenten ägnar sig åt sannolikhetskalkyler och Bosse ”Dammen” gissar att det blir en fråga om inbördes möten, har Sergei fullt fokus på att vinna kvällens match mot Surahammar.

–   Det blir en tuff bortamatch, det gäller att vi är heta direkt från start. Att vi spelar vårt grundspel och visar att vi vill vinna.

GIK har mer att spela för, det är sant, men Sergei har ändå ett varningens ord att komma med.

–   Det är sant att vi har mer att spela för, men ibland låser det sig då. Hoppas att vi kan spela avslappnat idag.

Skribenten misstänker att det någonstans i bakhuvudet på spelare och ledare måste finnas en tanke på vad som sker i Kumla i kväll. Så är inte fallet.

–   Om man tänker på det glömmer man att spela hockey. Det gäller att vinna vår match, det är den vi kan göra något åt.

En mycket proffsig inställning – spekulationer får andra ägna sig åt. Och oavsett hur det går i kväll så måste man betrakta årets höstsäsong som mycket framgångsrik.

–   Alla har utvecklats mycket sen serien startade och det har gått bra poängmässigt. Men det finns en del kvar att göra både för individer och för laget. Vi måste bli bättre på powerplay, och det finns annat att bli bättre på.

Att vi som följer laget kommer att få en mycket spännande vår att se fram emot, oavsett hur det går i kväll, är klart.

–   Så blir det säkert, men vi måste jobba hårt under juluppehållet. Det är där som grunden läggs för våren.

Först ska det dock avgöras på vilken nivå ska spelas och det sker i kväll från klockan 19:00 och framåt. Följ matchen plats, i sällskap med andra på Café Nordstan, hemma framför datorn; eller med hjälp av rapporteringen på swehockey. Men gör det!

Publicerades 2016-12-14