Inför Surahammar – GIK; Smille spekulerar

I kväll är det dags för tredje matchen i kvalet och det är en positiv känsla som genomsyrar hela laget, inklusive den 23:e spelaren, den evige busschauffören ”Smille”.

Det är enbart glada miner som möter skribenten, trots att säsongen har varit lång. Målsättningen för resten av säsongen är tydlig, att ordna kontrakt för division ett för sjunde säsongen i rad.

–  Idag hoppas jag på seger- det är en viktig helg med två viktiga matcher. Jag tror att det går vägen, jag är positiv, säger Smille.

Två långa resor är inte heller något som bekymrar den vane chauffören, trots att det delvis samma väg nu på söndag.

På frågan om varför han tror på seger, förutom den övertygande statistiken mot Surahammar, svarar han tvärsäkert:

–  Matchen i onsdags. Den var jättebra!

Publicerades 2016-03-11