Inför Tibro-GIK

Seger med 5-2 blev det i en träningsmatch. Nu är serien igång och båda lagen har utvecklats.

Den tunga inledningen på seriespelet har gett en del att jobba på, men har i alla fall inte satt sig i skallen, Andreas Högosta är försiktigt positiv inför kvällens match.

– Humöret är det inget fel på alls. Det har gått lite troll i saker och ting, men vi är en så pass stark grupp i omklädningsrummet att vi inte börjar hänga med huvudet. Det sitter i väggarna!

Vilket ska tolkas på att om det är något som tynger så tar laget det direkt och nästa dag är det dött och begravet.

– Ja, det hoppas vi.

Laget är i stort sett fulltaligt och det blir inga större förändringar jämfört med matchen mot Vänersborg.

Halvt på skämt och halvt på allvar frågar skribenten andretränaren Marcus Johansson om han är sugen på comeback?

– Nej, det finns inte på världskartan, säger han med emfas.

– Andreas är närmare än mig! (Ha, ha)

– Vi kanske går in och bildar ett backpar, fyller Andreas i med ett leende i hela ansiktet.

Skribenten passar på att fråga Marcus hur han trivs i sin nya roll. Det är stora stycken inte samma lag som förra säsongen, men ändå en ny roll.

– Visst är det så. Någon ska ha den rollen också.

– Det finns lika mycket hockeykunnande hos många killar därinne som hos mig, så jag ska inte stå och säga åt dem vad de ska göra. Jag ska bara hålla lite koll.

Ett mycket anspråkslöst svar av en tränare med ett gediget hockeykunnande och som dessutom har fem säsonger som spelare i GIK bakom sig.

Efter det lättsamma mellansnacket visar Andreas tydligt att det är blodigt allvar och fullt fokus. Det här er ett lag som kommer att vinna matcher i vinter även om det har varit trögt i starten.

– Vi ska ta första trepoängaren i morgon. Alla vet vad som gäller!

– Vi fokuserar inte på vem vi möter. Kommer vi upp i nivå så vinner vi, bedyrar Marcus.

– Den största motståndaren just nu är vi själva, avslutar Andreas.

Publicerades 2018-10-17