Inför Töreboda-GIK

Lagkapten Joel Nyberg är optimistisk.

Det är en bra fråga. Det går upp och det går ner, vi får hoppas att lär oss av förlusterna och kör vidare som vi gjorde under fredagsmatchen mot Borås.

Inte heller Joel kan hitta något bra svar på frågan hur detta lag som spelade som i fredags har kunnat förlora så mycket.

— Jag var inte med själv i fredags, men såg matchen från sidan. Det är värre än att vara med!

Fast visst hittade han det som var bra.

— Vi använde kroppen mer. Gick in i närkamper och vann mer puck. Vi blir bättre på att gå rakt på mål för varje match.

Nu är det dags att möta Töreboda. Ett lag som GIK och Joel inte har mött i seniorsammanhang på många år.

— Spelar vi som i fredags, och förbättrar lite saker på träningen, med samma känsla. Ja då tror jag vi åker hem med tre poäng!

”Känsla”, vad är det? Joel förklarar.

— När ”det” sitter i kroppen, när passningarna sitter och det är en bra stämning i laget.

Det skiljer några poäng till lagen ovanför strecket till Alltvåan, men än har laget inte gett upp.

— Nej då, chansen finns. Så är det!

Och om inte så finns det en andra chans att nå kval till Hockeyettan.

Publicerades 2018-10-24