Inför Tranås-GIK

Idag pratar vi med en av våra egna produkter, Emil Andersson-Malmsjö.

– Helt OK tycker jag. Det började med två segrar, sen har det väl gått lite tyngre. Men jag tycker ändå att det gick bättre nu senast mot Kallinge.  Vi gjorde färre misstag, och får vi bara bättre ordning på försvarsspelet så …, inleder han.

Emil verkar tycka att det har gått hyfsat hittills. Och skribenten konstaterar att flera matcher har spelats med nyckelspelare borta. Hur klarar man det?

– Vi är en bra grupp. Om någon är borta får någon annan kliva in i hans ställe.

När vi kommer in på Emil själv är han en smula självkritisk, men ser framåt.

– Det har varit sisådär Jag vet att jag kan bättre än så, och det har blivit bättre på sistone.

Om Tranås vet Emil inte så mycket mer än att de är ett lag som är tufft att möta borta och de var med i Play-off i fjol, men att det inte säger något om årets lag. Skribenten fyller i med att matcherna mot Tranås var bra och ofta jämna när de spelade i Västra, utom sista året.

Drygt tjugo mil till Tranås, då blir det förstås en del hockeysnack på vägen?

– Inte så mycket faktiskt. Jag brukar sova en stund, sen blir det väl någon podcast eller lite musik. Alla har sina egna rutiner.

Något resultat vågar Emil inte gissa på, men han lovar att laget ska kriga för tre poäng i morgon (kväll).

Publicerades 2017-10-18