Inför Tranås-GIK

I skrivande stund har väl laget hunnit knappt halvvägs till Tranås. I onsdags blev det en snöplig förlust hemma, men i dag är Tomas Sandlin och hans mannar laddade. Det finns inga omöjliga lag och GIK har ett bra facit borta.

– Vi har gott självförtroende. Den här säsongen är lite annorlunda på det sättet att vi spelar bättre borta än hemma. I våra tidigare matcher mot Tranås har vi inte riktigt kommit upp i den nivå vi kan. Men vi har slagit bättre lag än Tranås, Nybro till exempel.

Skribenten frågar sig hur man tänker bort en match som den senast, när man dominerar sista perioden och ändå drabbas av en snöplig uddamålsförlust.

– Vi gjorde en matchanalys och såg vad vi gjorde bra i prestation och vad vi måste förbättra. Snacket efter matchen och på träningarna var bra. Vi skapar bra lägen, men måste bli bättre på avsluten.

Lite ändringar i laget blir det i eftermiddag.

– Vi har haft lite skador, sista återbudet kom efter morgonvärmningen och det försvann en spelare under veckan. Idrotten är sådan, framför allt ishockey.

Det finns alltid spelare som är beredda att kliva in och göra jobbet. Tomas Sandlin sitter på bussen och lägger en sista hand på femmorna. Trots allt låter han hoppfull.

– Ja, men det måste man vara. Jag tror alltid att vi ska vinna!

Någon gång efter 18:00 i eftermiddag vet vi hur det gick.

Publicerades 2018-01-14