Inför Trollhättan -GIK

För knappt en månad sen krossade GIK Trollhättan borta med 2-12. Men idag är det en ny dag och Trollhättan är ett nytt lag som nu senast pressade Vänersborg till förlängning. Alltså, det är inte läge för underskattning och Joacim Hägg vet det.

Joacim fick sin grundläggande hockeyfostran i Tidaholm och har därefter som junior representerat Huddinge och Mariestad. GIK är hans första klubb som senior.

— Det har gått bra för laget. Många segrar och så. För min egen del så går det upp och ner som det alltid gör, konstaterar han som svar på frågan om säsongen så långt.

Om Trollhättan senast säger han laget var så där de två första perioden innan urladdningen (0-7) i sista perioden. Hur gör man för att inte låta det påverka vid nästa match mot samma lag?

— Vi måsta glömma den matchen och göra det enkla. De tog ju en poäng mot Vänersborg nu senast!

— De har blivit ett mycket bättre lag och det är inte bara att ställa ut skridskorna.

Som ny i GIK måste ju Joacim ha en åsikt om publiken och det stora hockeyintresset här?

— Det har varit riktigt kul. Första matchen hemma mot Trollhättan, det var första gången jag spelade inför en riktig publik. I juniorhockeyn var det mest föräldrar, detta var något annorlunda.

Han har den rätta och sunda inställningen att Alltvåan är ett rimligt mål, men att vägen dit är att vinna serien, med början med ytterligare en seger mot Trollhättan i kväll.

— Hoppas att vi kan bjuda på en bra match och tre poäng.

Joacim avslutar med att hälsa till publiken och förenar sig med skribenten i en önskan om en fartfylld och målrik match.

Publicerades 2021-12-01