Inför Vänersborg-GIK

Lagkapten Alexander Liljedahl ser fram emot ett av säsongens hetaste derbyn och han tror på revansch för förlusten med 3-1 när lagen möttes senast, den 11 november.

— Jag har en bra känsla, det har sett bra ut på träningarna och så. Det blir en bra match.

Och även om det är väl tidigt att prata om det, kan skribenten inte låta bli att tänka åtminstone lite på Alltvåan Södra och vad som händer sen.

— Vi pratade om det idag (läs i går). Tanken är att vi ska komma så nära toppen, få med oss så många segrar som möjligt för att skapa en bra känsla, och få en så bra väg in i play off som möjligt.

Vilket är lätt att förklara – ju bättre placering, desto svagare motstånd. Åtminstone på pappret.

Och om någon har missat det så har Alexander nämnts som en av de bästa spelarna i Hockeytvåan i Aftonbladet Sport.

— Det är väl alltid roligt att uppmärksammas, svarar han ödmjukt.

— Hoppas att det kommer många grästorpare till matchen. Halva hallen minst ska vara vår.

Publicerades 2024-01-07